Każdy przedsiębiorca wie, jak ważny jest dobry wizerunek. Tylko w ten sposób można długofalowo pozyskać klientów i kontrahentów. Jest wiele metod, by wpłynąć na wybór konsumentów. Jedną z nich jest atrakcyjne opakowanie oferowanego towaru.
Zadbaj o wygląd produktu
Na decyzje zakupowe wpływa mnóstwo czynników: cena, jakość, dostępność no i oczywiście wygląd zewnętrzny. Choć ten ostatni jest w zasadzie najmniej ważny, to jedna odgrywa dużą rolę w wyborze. Ważne jest zatem, by oferowany towar atrakcyjnie się prezentował. To, wbrew pozorom, znacząco przekłada się na obroty, jakie firma może zyskać. Jeśli klient będzie widział na półce dwie podobne rzeczy o niemal identycznym składzie, zazwyczaj wybierze produkt, który bardziej mu się spodoba. Kwestie wizerunkowe należy wziąć pod uwagę już na etapie wprowadzania produktu do oferty, bo jest to niezwykle istotny element.
To, jak będzie opakowany towar zależy przede wszystkim od grupy odbiorców. Seniorzy zdecydowanie wolą klasyczny design, z kolei młodzież czy dzieci preferują bardziej kolorowe rozwiązania. Oprócz tego projekt musi być spójny z wizerunkiem firmy. Stworzenie idealnego kartonu nie jest zatem takie proste, bo przy realizacji trzeba wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Dobrym pomysłem jest nawiązanie współpracy z utalentowanym grafikiem, który pomoże dobrać coś sensownego. Producent opakowań ma w swoje ofercie gotowe wzory kartonów i toreb. Można też zamówić coś niestandardowego. Najlepiej poradzić się w tej sprawie kogoś doświadczonego, kto podpowie na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego pudełka.
Funkcjonalność i pomysłowość
Żeby towar się sprzedał musi się przede wszystkim dobrze kojarzyć. Wie o tym każdy producent opakowań. Dlatego inne rozwiązania są dedykowane dla tradycyjnej żywności, inne dla nowoczesnych sprzętów do komunikacji. Na rynku jest bardzo duży wybór kartonowych pudełek i toreb. Bez większych problemów można dobrać produkt, który najlepiej się sprawdzi. Warto porównać co proponuje konkurencja. W ten sposób dowiemy się, jaki jest najlepszy i sprawdzony pomysł na opakowanie.
Przy wyborze trzeba się kierować również kwestiami praktycznymi. Co z tego, że na pudełku pojawi się elegancki nadruk, jeśli użytkownik będzie miał problemy z przechowywaniem towaru i dostaniem się do środka. Szczególną uwagę należy przyłożyć do opakowania żywności, które musi być jednocześnie eleganckie i praktyczne. Stąd często stosuje się rozwiązania pozwalające na wygodne otwarcie i zamknięcie.
Równocześnie jednak zwraca się uwagę na to, by produkt dobrze się kojarzył. Przykładowo sprzedawcy serów białych pakują je czasem w formę, które kształtem nawiązuje do świeżo odsączonych wiejskich twarogów. Z kolei wyroby mleczne są wyposażone w nakrętkę, która ułatwia nalewanie płynu do szklanki. Zanim produkt pojawi się na sklepowych pułkach, trzeba wszystko dobrze przemyśleć. Wbrew pozorom takie drobne spraw, które nijak nie wpływają na jakość sprzedawanego towaru, są bardzo ważne.